Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

A persecución actual dos Cristiáns (III)

viernes, 16 de octubre de 2015
Compás Social

SIRIA

“O libro negro da condición dos cristiáns no mundo”, na páxina 209, comeza por darnos uns datos esenciais de SIRIA: poboación, 23 millóns; musulmáns, o 92,8%; cristiáns, de 5 a 10%; e outras relixións, un 2%. Así mesmo resume a situación dos cristiáns na guerra actual: “Con 200.000 mortos e millóns de desprazados, Siria é despois de tres anos, -datos referidos a 2014-, o teatro dun conflito dunha violencia sen precedentes na rexión. Nesta encrucillada, onde ocorreu a conversión de San Paulo, os dous millóns de cristiáns pagan un alto prezo pola proximidade co réxime político de Bashar al-Assad que sempre se presentou como protector das minorías, mais agora amosou, fronte á rebelión, a súa cara máis sanguinaria”.

FUXIR OU MORRER
Fuxir ou morrer, este é o dilema que se lles presenta ós 2 millóns de cristiáns de Siria. Eses fieis pertencen cando menos a unhas once igrexas diferentes, algunhas delas de orixe apostólica, tal é o caso dos cristiáns das vilas de Maaloula e Sednaia, no camiño de Damasco, onde se fala aínda a lingua de Cristo, o Arameo, e onde as igrexas e conventos son aínda lugar de peregrinación. Os Gregos Ortodoxos son a maioría dos cristiáns sirios, un 60%; logo seguen os Armenios Apostólicos e Católicos, os Maronitas, os Xacobitas, os Protestantes, os Nestorianos, os Católicos Siríacos, os Caldeos e os Latinos. Na historia da Siria contemporánea houbo moitos cristiáns que son figuras nacionais, pois existiron unhas relacións de harmonía entre cristiáns e musulmáns, manifestada nas festas relixiosas comúns, na convivencia nas escolas, nas universidades e nas asociacións frecuentes nos negocios e nos proxectos nacionais.

Mais a situación empezou a cambiar para as “minorías protexidas” coa chegada do réxime de Bashar al-Assad que pouco a pouco impuxo o poder da súa comunidade Alauita, con tan só un 10% da poboación siria fronte a maioría do país, os sunnitas con un 70%. Trataba de controlar as minorías de drusos e cristiáns mediante unha política metódica de certos privilexios os dirixentes relixiosos. Mais coa chegada da “primavera árabe” as inquietudes dos cristiáns, ante as ameazas anónimas, empezaron a crecer: “expulsar os cristiáns a Beirut e matar os alauitas”, foi unha das consignas da rebelión. A minoría cristiá observou unha resistencia pasiva ante a escalada da confrontación armada, coa excepción dalgúns mozos activistas cristiáns que loitan a favor dos opositores ó réxime de Bashar al-Assad. Mais todo se complicou coa aparición dos extremistas afiliados a Al-Qaeda que impuxeron o terror: secuestros, torturas, rescates, decapitacións públicas, e outras prácticas de barbarie refinada.

Cando os yijadistas atacan ós cristiáns para sometelos a súa lei, empezan polos símbolos e polos sacerdotes e relixiosas para esixir a continuación un rescate; seguen co saqueo e incendio dos mosteiros, conventos e igrexas nas principais cidades baixo o seu control, destruíndo así parte do patrimonio histórico de Siria. Os altos representantes das diversas igrexas cristiás mobilizáronse ante a opinión pública occidental, defendendo algúns abertamente o discurso e as actuacións de Bashar al-Assad; mais outros grupos de intelectuais cristiáns pediron a todos os eclesiásticos que condenaran os crimes contra o pobo sirio, tanto do réxime como dos grupos armados. Segundo os informes do bispo monseñor Lahan, desde 2011 uns 450.000 cristiáns sirios abandonaron a súa casa para fuxir ó estranxeiro ou a outra rexión do país. Existía xa unha tradición de máis de vinte anos de emigracións, que se acelerou con este conflito a tres bandas: réxime, oposición, yijadistas.

Un dos casos máis sorprendentes da barbarie dos yijadistas do novo califato foi a destrución do pobo de Maaloula, reduto dunha comunidade cristiá primitiva que aínda fala a lingua de Cristo, o arameo. Era un lugar de peregrinación, promocionado polo réxime, onde cada ano acudían máis de 100 mil persoas, moitas delas estranxeiras e estudosos da Biblia. Esa pequena vila foi practicamente destruída nun combate entre as forzas armadas do réxime e os islamitas rebeldes.

A confrontación entre o réxime de Bashar al-Assad e a oposición converteuse en guerra total a partir do verán de 2012; e a radicalización progresiva da rebelión armada chegou con combatentes yijadistas estranxeiros que buscan impoñer mediante o terror unha visión histérica do islam: decapitacións mediáticas, torturas, secuestros e outras prácticas bárbaras. Atacan os cristiáns e destrúen os seus símbolos, torturan ós sacerdotes e ás relixiosas para logo pedir rescates, executan misteriosas desaparicións, como a dos bispos de Alepo e a do Xesuíta italiano Paolo Dall´Oglio. O saqueo e incendio de mosteiros, de conventos e de igrexas nas principais vilas do país contabilízanse como grandes atentados ó patrimonio histórico de Siria.

Ante esta situación extrema algunhas autoridades relixiosas acudiron a opinión pública de Occidente, Europa e América. Algúns cualifican como xusto o discurso de Bashar al-Assad e non ven problema nos 100.000 mortos daquel momento; outros apelan á coexistencia e ó diálogo; mais outros terceiros non aproban esta “diplomacia das sotanas”, e crean a Asociación “Sirios Cristiáns pola Democracia” en febreiro do 2013 en Antioquía. Este movemento reagrupa a intelectuais, universitarios, homes de negocios e relixiosos cristiáns no exilio, apelando a unha “Siria unida e libre para todos”. Así mesmo os “Sirios Cristiáns pola Paz”, co mesmo espírito, pediron a todos os eclesiásticos sirios que condenasen tódolos crimes cometidos tanto polo réxime como polos grupos armados.

Recentemente vimos a gran traxedia dos refuxiados sirios repartidos por todo o continente europeo. O escritor sirio Toufik-Thomas al-Jamil afirma que “o gran perigo reside no éxodo dos cristiáns e a destrución das súas raíces históricas e civilizadoras en Siria”. Isto é unha inmensa desfeita para a mesma supervivencia de Siria como nación e estado.

Unha vez máis podemos ver que nesta dramática situación do pobo sirio mestúranse intereses económicos, fanatismos culturais, diferencias étnicas, vinganzas veciñais ou mesmo persoais; e cubrindo todo iso, como escusa e xustificación suprema, as diferencias relixiosas. Mal servizo á causa do humanismo e dos cidadáns sirios está sendo esta apelación á relixión. Certo que moitos líderes relixiosos de todas as confesións claman agora pola paz e polo diálogo, mais terán que preguntarse sobre o que sementaron durante os años pasados.
Pérez López, Xenaro
Pérez López, Xenaro


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES