Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Confrarías relixiosas nas feligresías de Illán e Gaibor (II)

miércoles, 29 de marzo de 2006
B.- FREGUESÍA DE SANTIAGO DE ILLAN

1.- DATOS XERAIS (72)
Esta freguesía está situada no municipio de Begonte, arciprestazgo de Trobo, e diócese de Mondoñedo-Ferrol.
Ten unha poboación de 208 habitantes nas entidades de ALDEA, BARREIRO, CURRILLO, ILLAN DE ARRIBA, LAMAS, RIOCALDO, y TORRE. Dista 3,5 Km. da capital do municipio, coa que se comunica por unha pista local, e pola estrada nacional VI.- Madrid a Coruña.

2.- CONFRARÍAS DA FELIGRESIA DE SANTIAGO DE ILLAN
Nesta freguesía temos que distinguir dúas confrarías.
I.- A CONFRARÍA DA VIRXE DO ROSARIO
II.- A CONFRARÍA DO SANTÍSIMO

I.- ANÁLISE DA CONFRARÍA DA VIRXE DO ROSARIO
A confraría do Rosario foi fundada por D.Pedro Teixeiro, lector teólogo da Sgda. Orde de Predicadores, o 13 de abril do ano 1856, sendo párroco D. José Gesto.
"En la Parroquia de Santiago de Illán á trece días del mes de Abril año de mil ochocientos cincuenta y seis... Yo D. Fr. Pedro Teixeiro, lector teólogo del Sgado. Orden de predicadores profesor y doctor en sagrada teología del gremio y claustro de la universidad de Valladolis... con comisión especial del muy R.P.Fr. Antonio, Vicario general de esta provincia de España orden de predicadores por hallarse actualmente suprimidio el convento de Sto. Domingo de la mencionada ciuda de Lugo; por cuando el Sr. D.José Gesto, párroco propio de esta feligresía de Santiago de Illán, diócesis de la ciudad de Mondoñedo, y sus vecinos han podido y obtenido del Reverendo Padre Maestro general del Orden de Predicadores Fr. Juan Genis las letras de la fundación de la Cofradía del Rosario y la licencia del Sr. Gobernador Eclesiástico sede vacante de dicha ciudad y Obispado de Mondoñedo, usando de las licencias referidas vine a esta parroquia de Illán, y habiendo tenido sermón, que informé de la utilidad y excelencia de la devoción del Stmo. Rosario, fundé su Cofradía en la Iglesia de esta dicha parroquia de Illán en la que señalé por Altar o Capilla de esta cofradía el Altar mayor de dicha Iglesia. Asimismo declaré al Párroco y vecinos de esta repetida parroquia... de que si el orden de Predicadores llegase en algún tiempo a tener convento en esta Parroquia, desde luego y desde ahora para entonces se entienda trasladada y fundada en el dicho Convento esta cofradía según el Reberendisimo Padre Maestro General lo dispone en las letras de fundación, la cual condición todos los mencionados dijeron que admitían y admitieron. Advertí tambien que ninguna persona de esta parroquia, sino solamente el Párroco, que por tiempo fuese, tiene la facultad de admitir en este cofradía a los fieles y que éstos ninguna obligación tienen a dar cosa alguna por ser admitidos en ella. Igualmente advertí que todos los Cofrades del Rosario estan admitidos por los Reverendisimos padres maestros generales del Orden de Predicadores a la especial participación de todas las buenas obras, a saber, sacrificios, oraciones, limosnas, ayunos, etc... Ultimamente para manifestar con el hecho la fundación de esta cofradía hice solemne procesión..." (73).
Os confrades pagaban inicialmente ós contadores da confraría unha cuota en especie, non especificándose no libro da asociación, a cuantía individual, aínda que si a colectiva.
Esta tarxa pagábanna entre os meses de Agosto e Setembro.
"Asi mismo es cargo seiscientos diez y siete reals. y medio que produgeron en venta, veinte y tres fanegas y tres ferrados de centeno qe se remataron a veinte y seis reales fanega, procedentes de las tarjas de cofrades recojidas en Agosto y Setiembre del presente periodo de la cuenta de mil ochocientos cincuenta y nueve a sesenta" (74).
Esta cuota en especie subastábase entre feligreses da parroquia de Illán, moitos deles pertencentes a confraría.
"...Doce fanegas y nueve cuartos de centeno, rematados en pública subasta a José Martul de Illán y su padre Vicente a precio de cincuenta y cuatro reales y medio fanega" (75).
Na subhasta podían participar incluso persoas ligadas á administración da confraría. "...Y por último son cargo noventa y siete pesetas y cincuenta centimos, importe de siete fanegas y dos ferrados de centeno a que ascendieron las tarjas de la Cofradía en el año de mil novecientos tres y fueron rematados en pública subhasta al precio de cincuenta y dos reales fanega al referido mayordomo Antonio Rouco...." (76).
A partir do ano 1906, algúns confrades empezaron a pagar a cuota en metálico. De tódolos xeitos a maior parte deles seguía pagándoa en especie. "... Iten son cargo de dos pesetas importe de las tarjas de tres cofrades que las pagaron en metálico" (77).
A finais do primeiro tercio do século vinte, a cuota en metálico empezou a aumentar en detrimento da tarxa en especie.
"...Tarjas cobradas a los cofrades, en metálico 89 ptas..." (78).
A partir dos anos corenta as tarxas xa se empezaron a pagar unicamente en metálico. "...Quinientas treinta y dos pesetas, corenta cts. de tarjas del año" (79).
"...Reunido de cuotas anuales de los Cofrades 1015 ptas." (80).
Haste os anos vinte deste século a confraría tivo un maiordomo e dous contadores pertencentes a parroquia de Illán, sendo os iniciadores D. Pedro Sanjurjo, como maiordomo, e D.Antonio Sanjurjo e D. Anxel Blanco, como contadores.
O maiordomo tiña como función encargarse da administración da confraría, mentres que os contadores recadaban as tarxas que aportaban os confrades.
"... Yo D. Manuel Ferreiro, Pbro, coadjutor de las parroquias de Santiago de Illán y S. Julián de Gaibor... asistí a tomar y formar las cuentas de la cofradía... al Mayordomo de la misma D. Pedro Sanjurjo, con asistencia de los contadores D. Antonio Sanjurjo y Angel Blanco, vecinos de la parroquia de Illán..." (81).
Tanto o maiordomo como os contadores recibían unha paga pola súa labor na devandita confraría. "...Igualmente lo son siete pesetas y cincuenta ctmos., satisfechos por el premio de cobranza y administración de las tarjas recaudadas de los cofrades" (82).
A partir dos anos vinte deste século seguía habendo unha persoa que se adicaba a administra-la confraría; a recada-las cuotas dos confrades e asistir ós enterros.
Esta persoa recibiu a través dos anos os nomes de maiordomo; sancristán-maiordomo; cobrador; sancristán; cobrador de tarxas; cobrador de cuotas.
Pola labor que levaba a cabo na confraría pagábanlle unha remuneración económica que iba variando no transcurso dos anos.
"...Diez y seis ptª al Mayordomo por su asistencia a los actos y entierros. Al mismo por recolección de tarjas, diez y siete pta..." (83).
"...Al Sancristán-Mayordomo, por actos mensuales, entierros, tarjas que cobró, conducción etc…, 26 ptas 70 cts..." (84).
"...Al cobrado de cuotas, 40 ptas..." (85).
As tarxas aportadas polos confrades permitían ó maiordomo ou ó director da confraría levar a cabo unha serie de actos relixiosos, así como aportar unha cantidade de cera ós confrades defuntos.

I.- ACTOS RELIXIOSOS
1º.- Celebración dun acto relixioso a primeiros do mes de outono, correspondente á festividade da Virxe do Rosario.
"...Setenta y una pesetas de la función solemne.." (86).
"...De la función solemne del Rosario y demás intenciones 150 ptas" (87).
Algún ano a función adicada a Virxe do Rosario foi ofrecida por algún devoto. "...Este año un devoto abonó el importe de la función del Rosario" (88).
2º.- Celebración dun acto relixioso os primeiros domingos de cada mes, adicado ós confrades vivos e defuntos.
3º.- Celebración dun funeral por cada confrade defunto.
Os cregos que participaban nestes actos recibían unha aportación económica pola súa tarefa.
"...Se abonó a los Capellanes por asistir a los actos mensuales y entierros de la Cofradía (con misa a siete pesetas y sin misa a tres pesetas), ciento ochenta y dos pesetas" (89).
"...De siete actos fúnebres por 7 cofrades fallecidos, 505 ptas. De doce misas mensuales por todos los cofrades difuntos 300 ptas..." (90).
"...De doce misas mensuales por todos los Cofrades difuntos e intenciones obligaciones de los vivos 300 ptas..." (91).

II.- APORTACIÓN DE CERA
1º.- A familia do confrade defunto recibía de seis a doce fachas de cera para o seu enterro.
"...También son data ciento sesenta y ocho reales que costaron doce libras de cera blanca en seis fachas..." (92).
"...Desde la fecha la cera de la cofradía se compondrá de doce hachas en la asistencia al entierro de cada cofrade" (93).
2º.- Ademais recibía unha serie de velas para alumea-lo confrade defunto en corpo presente.
"...Y lo son dos pesetas cincuenta cts. que costó una libra de cera en velas para alumbrar a los cofrades de cuerpo presente" (94).
Aparte destes gastos anuais, esporadicamente había uns gastos relacionados co mobiliario relixioso. Así no ano 1951 adquiriuse unha nova imaxe da Nosa Sra. do Rosario, feita en Santiago por Xosé Rivas. O seu importe foi de tres mil setecentas ptas, que foi saldado polas donacións feitas por tódolos feligreses da parroquia.
A confraría desde o seu inicio sempre tivo beneficios haste os anos 82-84 do século actual.
Estes beneficios, haste finais do século XIX, ficaban en poder dalgúns confrades, que tiñan postos de responsabilidade na confraría. A partir de principios do século actual os beneficios ficaban en poder do párroco, e algúns anos tamén en poder da administración diocesana de depósitos parroquiais.
"...Rendidas las cuentas en la forma que antecede, resulta una diferencia de tres mil doscientas sesenta y ocho ptas, de cuya cantidad remanente, 2600 están en la Administración Diocesana de Depósitos parroquiales y las 668 ptas. restantes están en mi poder (párroco)" (95).
A partir do ano 82 a confraría empezou a ter déficit debido entre outras razóns a que se produxera un desaxuste entre as aportacións dos confrades e o nivel de vida existente, o que motivou que a confraría fora desaparecendo dunha maneira oficial.
"....Verificadas las cuentas en la forma precedente resulta una diferencia déficit de 441 ptas..." (96).
"Cuentas de la Cofradía del Rosario de Illán durante el año 1959.

INGRESOS:
Tres mil ciento veintiseis ptas. es la esistencia de la cuenta anterior.... 3126 ptas.
De cuotas anuales de los Cofrades..................... 992 ptas
De cuotas de entrantes................................ 14 ptas
Suman los ingresos................. 4198 ptas

GASTOS:
De siete actos fúnebres por 7 cofrades fallecidos..... 505 ptas
De doce misas mensuales por todos los Cofrades difuntos.300 ptas
Por llevar estandarte y cera a los entierros............ 85 ptas
Al cobrador de cuotas.................................. 40 ptas
Suman los gastos.................... 930 ptas

DEMOSTRACION:
Ingresos........4.198 ptas
Gastos......... 930 ptas
Diferencia..... 3.268 ptas. a favor de la Cofradía.

Rendidas las cuentas en la forma que antecede resulta una diferencia de tres mil doscientas sesenta y ocho ptas. de cuya cantidad remanente, 2600 ptas, están en la Administración Diocesana de Depósitos parroquiales y las 668 ptas. restantes están en mi poder.
Para que conste lo firmo a 31 de Diciembre de 1959.
Ramón Díaz Pichin " (97).

II.- CONFRARÍA DO SANTÍSIMO
Segundo os libros parroquiais non se sabe a data de fundación desta confraría.
Nunha gran parte do século XIX cada matrimonio pagaba de tarxa dous reais, mentres que os viuvos e célibes aportaban un real.
A confraría estaba administrada por un maiordomo que tiña as seguintes funcións:
1ª.- Poñía seis fachas nos enterros dos confrades, que pagaban regularmente a cuota. Os membros da familia, que non pagaban, non tiñan dereito a elas.
2ª.- Facía a función solemne do Santísimo.
3ª.- Daba doce velas ós confrades que acompañaban alumando ó Viático.
Desde finais do século XIX a confraría iba decaendo paulatinamente ben por unha mala administración dos sucesivos maiordomos ou por morosidade de moitos confrades.
Ante esta situación no ano 1906 o párroco D.Bernardino Campo e Copa solicitou do Bispado de Mondoñedo facer un novo Regulamento, que fose mais axeitado a tódolos confrades.
"He ordenado y dispuesto el Regulamento que acompaña, y seguidamente convoqué a los cabezas de familia, los que interesados de todo lo que en él se expresa, todos unanimemente sin excepción, lo aceptaron gustosos" (98).
O Bispado de Mondoñedo aceptou o Regulamento proposto polo párroco D.Bernardino Campo e Copa o 23 de outono de 1906.
"Mondoñedo 23 de Octubre de 1906.
Teniendo en cuenta las razones que expone el Sr.Cura párroco de Santiago de Illán y S.Julián de Gaibor en las dos precedentes solicitudes, venimos en aprobar, como por los presentes aprobamos en cuanto haya lugar ese derecho, las anteriores modificaciones de los Estatutos de la Cofradía del Santísimo Sacramento, existente en ambas parroquias mencionadas, y ordenamos que se observen los Estatutos á lo sucesivo según están redactados en el regulamento precedente. Así lo decreto y fima el M.J.Sr. Vicario Capitular...." (99).
A partir deste ano cada cabeza de familia pagaba normalmente de cuota medio ferrado de centeo ó ano.
" Cada vecino pagará de tarja medio ferrado de centeno cada año...." (100).
Os veciños moi pobres pagaban de cuota a cuarta parte dun ferrado, e tiñan dereito a media cera.
" El vecino que quiera media cera, pagará la cuarta parte de un ferrado y tendrá los mismos derechos que los de la cera entera relativamente, pero a ningún vecino se le admitirá pagar media cera, a no ser que sea tan pobre que no tenga ni pueda mantener una cabeza de ganado vacuno". (101)
Sen embargo na práctica os confrades, haste finais do primeiro tercio deste século, pagaban a cuota en especie e metálico.
"....Item, setenta y cinco pesetas que importan quince ferrados de centeno reunido de tarjas y vendido a cinco ptas. uno. Item. cuarenta y cuatro ptas, que importaron las tarjas en metálico de veintidos cofrades....". (102)
A partir dos anos trinta os confrades empezaban a paga-la cuota só en metálico.
"....Ciento treinta y cinco pesetas, cincuenta céntimos de las tarjas de los cofrades..." (103). "....Cobrado de cuotas 235 ptas" (104).
Os confrades, que deixaban de paga-la cuota durante tres anos consecutivos, perdían a súa condición de membros da asociación.
" El que en tres años consecutivos deje de pagar su tarja, perderá el derecho de ser cofrade..." (105).
A confraría tamén tiña como ingreso permanente a esmola que se recollía no "petitorio" en todo o ano.
"....Item ocho pesetas y setenta y cinco céntimos que reunió la caja del petitorio...".(106)
"....De limosnas....94 ptas..".(107)
A partir dos anos setenta a confraría ingresaba algunhas rendas de terras deixadas por algún confrade ou feligrés para culto ó Santísimo.
"....Importe de la renta por el total del prado llamado "Rego de Riba" que lleva Ramón López Díaz, dejado por Antonio Lordo para culto al Santísimo..." (108).
A confraría nun principio estaba administrada por unha xunta directiva formada por cinco cabezas de familia, nomeadas ou reelixidas cada catro anos. Tiñan como función face-las contas co párroco ó fin de ano, e anota-los acordos que fosen convenientes.
"Cada cuatro años serán nombrados o reelegidos cinco cabezas de familias que formarán la junta..." (109)
Tódolos anos dous veciños da parroquia, casados nese ano e dunha idade non superior ós sesenta anos, eran os encargados de recolle-las cuotas dos confrades.
" Cada año serán colectores de las tarjas de los cofrades en cada parroquia dos vecinos, de los que se hayan casado desde primero de septiembre, a treinta y uno de Agosto, y no excedan de sesenta años...." (110).
Os colectores das cuotas recibían unha remuneración en metálico pola súa labor.
"Cinco por cien de gratificación al recaudador de las tarjas, ocho pesetas..." (111)
"Abonado al cobrador de tarjas veinticinco ptas..." (112)
Co importe das cuotas e da esmola recollida no "petitorio" en todo o ano, o rector ou rectores da confraría pagaban unha serie de actos litúrxicos; a cera, que tiña varias aplicacións, e outras cargas.

1.- ACTOS LITURXICOS
1.1.- Función do Corpus, na que interviñan normalmente seis ou sete cregos.
"....Idem diez y ocho pesetas de la función del Corpus con seis sacerdotes" (113).
"....Es data veintisiete pesetas que importó la función de Corpus con la asistencia de siete sacerdotes...." (114).
1.2.- Unha ou dúas funcións fúnebres polos confrades defuntos.
"....Item veinte pesetas satisfechas a seis sacerdotes por una función fúnebre aplicada por los difuntos de la cofradia" (115).
A función do Corpus empregábase algúns anos non só polos confrades defuntos, senon tamén por outras intencións que tiveran os devotos e asociados a confraría.
"....Dela función del Corpus por los difuntos, asociados y devotos a sus intenciones....". (116)
1.3.- A partir da segunda metade deste século empezou a celebrarse unha función relixiosa os nove primeiros venres de mes, adicada ó Sgdo. Corazón de Xesús.
".....Por razón de los 9 primeros viernes de mes al S.Corazón de Jesús, 25 ptas..." (117).

2.- APLICACIÓNS DA CERA
A cera tiña varios usos:
2.1.- Empregábase para leva-lo Viático ós enfermos.
"....Será cargo el alumbrado de los Viáticos para todas las personas que lo acompañen, sobre todo habrá luces para repartir entre los cabezas de familia, y para los menores, según tenga de fondos la cofradía..."(118)
"....Dos kilos de cera para administraciones del viático, cuatro pesetas con cincuenta céntimos..." (119)

2.2.- Usábase no enterro e no cabodano non só dos confrades defuntos e as súas familias, senón tamén daquelas persoas que, non pertencendo a confraría, pagaban unha taxa económica que variaba segundo foran fregueses ou non.
Así a persoa que, non sendo confrade e feligrés, quería a cera, pagaba cinco ptas., no enterro e tres no cabodano.
Si era feligrés pagaba tódalas cuotas atrasadas desde a data, na que foi constituído o novo Regulamento (1906), mais tres pesetas de multa para fins da confraría.
" Cada vecino tendrá derecho ....a la cera entera en su entierro y cabodaño" (120)
" El cabeza de familia tendrá cera paga para todos los que viven en su compañía..." (121)
" El que no sea cofrade y quiera la cera de esta cofradía, dentro de la parroquia, no fuera, sino es feligrés, pagará cinco ptas. en el entierro y tres en el cabodaño, y si es feligrés pagará todas las tarjas atrasadas a contar desde la fecha más tres pesetas de multa para fines de la cofradía". (122)
"De alquiler de cera 50 ptas." (123).
Agás os veciños moi pobres, que só pagaban media cera, os demais pagaban cera enteira, que se compoñía de doce fachas nas gradas e doce velas nos altares.
"La cera se compondrá de 12 hachas en las gradas y doce velas en los altares cera entera, y seis hachas y seis velas media cera; las hachas serán de tres libras cada una, sin perjuicio de aumentar el peso de ellas en lo sucesivo según haya de fondos". (124)
" Doce cirios de a kilo, a siete reales cada uno, para los entierros de los cofrades, veintiuna pesetas". (125)
Sen embargo a partir da segunda metade deste século empezou a poñerse, tanto nos enterros como cabodanos, seis fachas.
"....Por seis hachas para entierros y aniversarios 238..." (126)
O sancristán era o encargado de poñe-la cera nos enterros e cabodanos, recibindo unha paga non só por esta labor, senón tamén por outras.
" .....el sancristán será el obligado a poner la cera en los entierros y cabodaños de los cofrades..." (127)

3.- OUTRAS CARGAS
3.1.- O alumado do Santísimo durante todo o ano.
".....Primeramente es data sesenta y tres pesetas del alumbrado de la lámpara..." (128)
3.2.- Algúns arranxos da igrexa e do cemiterio.
".....Diez pesetas y cincuenta céntimos por el arreglo de la lámpara y un farol. Seis pesetas por el arreglo de la puerta del cementerio y su cerradura". (129)
A confraría, desde que se constituíu o novo Regulamento, sempre tivera beneficios agás os anos 82-84 deste século.
Estes beneficios ficaban en poder do párroco, e algúns anos, cando había bastante remanente, tamén ficaban en poder da administración diocesana de depósitos parroquiais.
" ....Rendidas las cuentas en la forma kque antecede resulta una diferencia de setecientas treinta y seis ptas, con 65 cts., a favor de la Cofradía, de cuya cantidad remanente, 600 ptas están en Mondoñedo en la Administración Diocesana de Depósitos parroquiales y 136 ptas., con 65 cts, se hallan en mi poder....." (130)
A partir do ano 82 a confraría empezou a ter déficit, debido entre outras razóns a que se produxera un desaxuste entre as cuotas dos confrades e o nivel de vida existente, o que motivou que a asociación fora desaparecendo dunha maneira oficial.
".....Rendidas las cuentas en la forma precedente resulta una diferencia déficit de 6.031 ptas., cuyo déficit de seis mil treinta y una pesetas cede el infraescrito a favor de la Cofradía..." (131)
"Cuentas de la Cofradía del Santísimo desde enero al 31 de diciembre de 1959.

INGRESOS:
Ochocientas cuarenta y nueve ptas con 70 cts. es lo remanente de la cuenta anterior: 849,70 ptas.
Cobrado de cuotas en el año actual................. 434 ptas.
De limosnas........................................ 69 ptas.
Donativo por razón de las cuentas en mi poder...... 125 ptas.
De alquiler de cera................................ 90 ptas.
Suman los ingresos.............. 1567,70 ptas.

GASTOS:
Por catorce litros de aceite para la lámpara....... 300 ptas.
De dos kilos de cera en velas...................... 106 ptas.
De la función del Corpus........................... 150 ptas.
Por bujias para el alumbrado eléctrico............. 61 ptas.
Al Padre por razón de los 9 primeros viernes de mes al S.C. de Jesús............ 50 ptas.
Suman los gastos................ 664 ptas.

DEMOSTRACION:
Ingresos.......1.567,70 ptas.
Gastos........ 667 ptas.
Diferencia.... 900,70 ptas.
Rendidas las cuentas en la forma que antecede resulta una diferencia de novecientas ptas, con 70 cts, a favor de la Cofradía, de cuya cantidad remanente 600 ptas, están en la Administración Diocesana de Depósitos parroquiales, y 300 ptas, con 70 cts, se hallan en mi poder.
Para que conste lo firmo a 31 de diciembre de 1959..." (132)




NOTAS
72. Datos sacados da G.Enciclopedia Galega.T.17,pg.239.
73. Confraría da Virxe do Rosario. Feligresía de Santiago de Illán. Acto de fundación da confraría do Rosario.Ver Anexo.
74. Confraría da Virxe do Rosario. Feligresía de Santiago de Illán. Contas do ano 1859-60.
75. Ibidem. Contas do ano 1872-73.
76. Ibidem. Contas do ano 1903.
77. Ibidem. Contas do ano 1906.
78. Ibidem. Contas do ano 1934.
79. Ibidem. Contas do ano 1944.
80. Ibidem. Contas do ano 1960.
81. Confradía da Virxe do Rosario. Feligresía de Santiago de Illán. Contas do ano 1859-60.
82. Ibidem. Contas do ano 1894-95.
83. Ibidem. Contas do ano 1929.
84. Ibidem. Contas do ano 1932.
85. Ibidem. Contas do ano 1961.
86. Ibidem. Contas do ano 1947.
87. Ibidem. Contas do ano 1961.
88. Ibidem. Contas do ano 1959. Ver Anexo.
89. Ibidem. Contas do ano 1931. Ver Anexo.
90. Ibidem. Contas do ano 1959. Ver Anexo.
91. Ibidem. Contas do ano 1960.
92. Ibidem. Contas do ano 1874-75.
93. Ibidem. Contas do ano 1906.
94. Ibidem. Contas do ano 1884.
95. Ibidem. Contas do ano 1959. Ver Anexo.
96. Ibidem. Contas dos anos 82-84.
97. Confraría da Virxe do Rosario. Feligresía de Santiago de Illán. Contas de Confraría do Rosario de Illán no ano 1959.
98. Confraría do Santísimo. Feligresía de Santiago de Illán. Regulamento da devandita confraría. Ano 1906.
99. Confraría do Santísimo. Feligresía de Santiago de Illán. Resposta do bispado de Mondoñedo ante a solicitude feita polo párroco da devandita feligresía D.Bernardino Campo e Copa.
100. Confraría do Santísimo. Feligresía de Santiago de Illán. Artículo 1.
101. Ibidem. Artículo 2.
102. Ibidem. Contas do ano 1927.
103. Ibidem. Contas do ano 1932.
104. Ibidem. Contas do ano 1951.
105. Ibidem. Artículo 12.
106. Ibidem. Contas do ano 1923.
107. Ibidem. Contas do ano 1960.
108. Ibidem. Contas do ano 1973.
109. Ibidem. Artículo 7.
110. Ibidem. Artículo 8.
111. Ibidem. Contas do ano 1930.
112. Ibidem. Contas do ano 1945.
113. Ibidem. Contas do ano 1912.
114. Ibidem. Contas do ano 1925.
115. Ibidem. Contas do ano 1919.
116. Ibidem. Contas do ano 1974.
117. Ibidem. Contas do ano 1957.
118. Ibidem. Artículo 13.
119. Ibidem. Contas do ano 1931.
120. Ibidem. Artículo 1.
121. Ibidem. Artículo 5.
122. Ibidem. Artículo 10.
123. Ibidem. Contas do ano 1951.
124. Ibidem. Artículo 6.
125. Ibidem. Contas do ano 1930.
126. Ibidem. Contas do ano 1957.
127. Ibidem. Artículo 8.
128. Ibidem. Contas do ano 1921.
129. Ibidem. Contas do ano 1922.
130. Ibidem. Contas do ano 1957.
131. Ibidem. Contas dos anos 82-84.
132. Ibidem. Contas do ano 1959. Ver Anexo.
Blanco Prado, José Manuel
Blanco Prado, José Manuel


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
Deputación de Ourense
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania