Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Un concerto poliédrico

jueves, 18 de diciembre de 2014
A Sociedade Fhilarmónica de Ferrol obsequiou ós amantes da música cun concerto cheo de diferentes matices onde a música de Chausson, Ravel, Elgar e Pagés foron da man dunha das mellores orquestras do país, a “Orquestra Sinfónica de Galicia” que tivo que empregarse a fondo para acadar as diferentes variantes propostas polos compositores.

Comezou o concerto cunha obra de Ernest Chausson (finais do século XIX), músico romántico francés, quizais unha das más coñecidas: “Poeme”, composta para violín e orquestra. Non foi este un compositor prolífero pois as súas obras non chegan a setenta, que non está nada mal, dito sexa de paso, nas que se observan notables influencias wagnerianas. Chegados aquí quixera destacar a intervención do solista Nemanja Radulovic por dous aspectos: primeiro, o máis importante, pola súa depurada técnica, polo control dos matices, dos glissandos, pizzicatos, pola sensibilidade exquisita e por elevar o violín a cotas moi altas, e en segundo lugar pola súa posta en escena, absolutamente “indie”, afastada das normas clásicas, cunha indumentaria más propia dunha estrela de rock que dun músico á antiga usanza. Na escena apareceu un personaxe gótico que portaba nas mans un violín intemporal, un instrumento polo que saian notas dunha pureza e beleza sublime.

Calidade e intensidade interpretativa que mantivo en “Tzigane”, rapsodia para violín e orquestra” de Ravel, con aires de música étnica que subscribiría Django Reinhart, aquel guitarrista de jazz xitano que nacera no 1910 cando aínda vivía Ravel. E de novo Radulovic, encheu o escenario co seu virtuosismo nese solo do principio que foi un agasallo para o público e logo arroupado excelentemente por unha orquestra que sempre sabe estar á altura das circunstancias. Vindo a Radulovic en escena, veu a miña mente Ara Malikian, ese virtuoso do violín nacido en Siria e que vive hai moitos anos en España a quen o goberno español, o ano pasado, denegou a solicitude de nacionalidade. A saber por que.

A segunda parte comezou cunha estrea mundial, coa obra “Dende o fondo do espello” do autor catalán Xavier Pagés e as cousas cambiaron de rexistro porque a música de Pagés é outra cousa e así hai que entendela. Os ouvidos de súpeto téñense que adaptar, logo de escoitar partituras enchidas de clásicas harmonías e liñas melódicas ás que o ouvido está acostumado, para pasar a escoitar música que ten, si, unha escritura moi precisa, que no caso desta obra require de varios solistas que se van pasando a testemuña en fraseos aparentemente dispares. É a música nova, distinta: afortunadamente, penso eu. Temos que ir pouco a pouco acostumándonos a irrupción de obras de compositores de hoxe en día como este novo autor e director catalán, e agradecer a entidades como a Sociedade Flharmónica de Ferrol, que dean cabida nos seus programas a autores novos e xa que logo a músicas novas. O autor estivo presente e saíu a saudar.

O compositor inglés Edward Elgar puxo a súa música como colofón a un poliédrico concerto, sendo coa súa obra mas coñecida “Variaciones enigma” coa que a Orquestra Sinfónica de Galicia” ofreceu unha mostra da súa potencialidade interpretativa soando pletórica namentres se escoitaba o compasado acompañamento da chuvia na cuberta do teatro a xeito de baixo continuo, como querendo participar daquela fermosa velada musical que, unha vez máis, cumpriu coas expectativas.
Rubia, Xoan
Rubia, Xoan


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania