Nostalxia do Carme
Fernández, Suso - jueves, 17 de julio de 2014
Toda celebración entrañable ten un compoñente de saudade que fai que a festa se viva con sabor agredoce, ó mesturarse a ledicia do acontecemento cos sentimentos que afloran marcados, sobre todo, por irreparables e dorosas ausencias. Diso saben moito as xentes dos nosos pobos de mar, onde tantos homes perderon a vida e dos que algúns nen sequera se recuperaron os corpos.
As características propias da actividade mariñeira e o alto risco da mesma e, polo tanto, as tráxicas vivencias ó longo dos tempos, fan que as festas do Carme resulten emotivas e nostálxicas. O mar de Foz rexistra como a súa maior traxedia a acontecida ó remate das festas do Carme de 1945 cando o Jesús Nazareno, que voltaba de faenar á captura do bonito, naufragou e pereceron os seus doce tripulantes.
O escritor e xornalista, don Xosé Trapero Pardo publicaba en El Progreso, o día 20, un reportaxe que comezaba así: El bello pueblecito costero, al que defienden de los embates del mar los islotes y acantilados del Campo de Ramos y la avanzadilla de la Pena do Escairo, vivió una vez más horas de tragedia, porque el Cantábrico, que en vano intenta cerrar el paso a los marineros de Foz con el peligro perenne, pero siempre nuevo, de la barra, se cobró su tributo, millas adentro, en horas angustiosas de galerna.
Y el mar, guardador celoso de tantos secretos trágicos, guarda hoy el de la desaparición de la embarcación. En el Campo da Cabana cuadrilátero que agrupa las viviendas de los pescadores se esperó en vano el retorno de la lancha y de sus hombres. Pero el Jesús Nazareno no podía ver ya los guiños de los faros de Tapia, Vares, San Ciprián, Ribadeo... Y hubo en el pueblecito pesquero llanto en los ojos y duelo en las almas
Foz quedou, naqueles tempos miserentos, asolagado de tristeza. Por moitos anos a traxedia, coa morte de doce focegos populares e queridos, que deixaban unha longa ristra de viuvas, fillos, noivas, familiares e amigos, pesou como unha lousa na nosa sociedade.
Hai do sucedido xusto 69 anos. Unha rúa, pretiño da Ribeira, perpetúa o dramático recordo...
(Suso Fernández é cronista oficial de Foz)

Fernández, Suso
Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los
autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora