Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Mero - Doce ducias

miércoles, 07 de septiembre de 2016
Falar do Mero, e falar ben del, ven sendo unha redundancia do máis Mero - Doce duciasprevisible e inevitable. Éche o que hai, el é así.

Agora, sen tempo para recuperarmos das fortes impresións, e perturbacións, inducidas polos sentidos versos estampados “No papel que mudo escoita” chéganos Doce Ducias, unha nova entrega do noso prolífico poeta e amigo, un home con sensibilidade, talento e capacidade creativa como para producir poemas a feixes. Tal cal, ás mans cheas, abertas e sempre xenerosas.

Moi atinadamente, o Xulio Xiz, fala no limiar do libro da Meropoética. Un cualificativo que o retrata a perfección, aí están “Na lonxitude do tempo”, “Recendos de luz e sombras” e o mencionado “No papel que mudo escoita” que o meu ver resulta antolóxico e definitivo. Por isto e por moitas cousas máis penso que “Doce Ducias” ven sendo un circunstancial punto e seguido, porque a cousa non vai parar aí e, de seguro, vai ter no futuro novas e previsibles consecuencias en forma de libro. Anque o esencial en Mero é o conxunto, porque o Mero ten obra, moita e boa, coherente, limpa e veraz.

A miña primeira referencia da súa escrita fora nunha presentación que fixera en Cecebre, en Villa Florita casa de Wenceslao Fernández Flórez, tratábase, creo, de “Recendos de luz e sombra”. Alpabarda de min, pensei que a cousa ía da incursión dun cantor no campo da poesía. Cousa moi habitual e ata certo punto lóxica. Daquela e de primeiras, ao refollar o libro, soamente reparei nas boas maneiras e en certos aspectos formais e estéticos que me chamaran a atención. Para o outro día, a lectura atenta do libro levoume a outra conclusión, aquilo non era a incursión poética dun cantor, xustamente era ao revés, porque, fundamentalmente, Mero é poeta, un poeta que entre outras moitas cousas máis é cantor e compositor.

O noso poliédrico amigo ten obra e rango para facer o que fai, unha poesía moi súa, singular e diferente. Unha gran riqueza para este País de deixados. Nestes tempos que o que máis prolifera é o “postureo”, mendicante e mercenario, de poetastros e poetastras que se nutren das migallas das subvencións mesquiñas e interesadas dun mecenado abaixador e dominante, a voz libre e liberada do noso amigo é unha bendición e un privilexio. Un home tan liberado que que nin tan sequera se somete a atadura da rima. Como el mesmo afirma ás veces, “rimará ou non, irá como lle cadre”.

Non é dos que poeticamente foron “bicados ou unxidos polo amor e a saudade”. Bicado si, pero ademais ben ferido: pola saudade, polo amor e polo compromiso. Ferido cunha ferida que non pecha, sempre aberta, e pola que se escoa en forma de versos a súa fonda espiritualidade e dimensión humana. E como fai poesía a peito descuberto e en carne viva non sei como aínda lle queda sangue no corpo. Para ben ser, e por precaución, a Loreto debería ter ao pé da casa unha UCI móbil cun bo equipo de transfusións, porque de outra maneira calquera mañá vainos amencer exsangüe. É que é tan profundo e intenso que a súa lectura resulta un perigo, pois chega a provocar unhas empatías que te poden deixar espiritualmente moi alterado. A modo de diario emocional tece un relato vital, tan caudaloso e convulso que te atrapa e que te envolve coa mesma turbulencia dunha onda, e déixate mallado. En xeral, a súa é unha poesía que non resulta nada balsámica, contraindicada para espíritos febles, porque o noso amigo devece polas augas bravas e non se achanta. El arremete e verbaliza os nosos pensamentos, dándolle forma as nosas emocións e debuxando, ás veces, os nosos máis íntimos e secretos temores.

Porque a poesía do Mero nace e nútrese da Terra. Da Terra con maiúsculas: o espazo físico, os moradores, transeúntes casuais e circunstanciais, que outra cousa non somos, e por último os efectos das interrelacións das xentes, chámese cultura, espiritualidade, fala e que sei eu. Unha Terra que a sinte e que lle doe. El ven da Terra e á Terra volve, en forma de intensos e sentidos versos. Explícao, moi ben “Na culpa dun baleiro”, cando manifesta como “xorde así a poesía na cálida mensaxe da urxencia de apremar os sentimentos desde un baleiro ... saboreando a vida, intre a intre con sosego ...” E deixa moi claro con con quen vai e con quen está: “Non quero que os meus versos sexan verba que arrole dalgún xeito aos vencedores, nin quero que alimenten os seus triunfos en himnos que interpreten gañadores”. E sabe da épica das batallas perdidas e das batallas non disputadas, e alíase cos seus, cos perdedores. E sempre pola honra, pola dignidade e pola propia estima. Do mesmo xeito que canta, de pé con arrogancia gaiteira e dándose a valer.

Este singular e carismático poeta chairego, pese ao moito camiño que leva andado, nunca deixará de asombrarme. Afeito como eu estaba á vertixe e á axitación emocional dos seus anteriores libros, sorprendeume con estas Doce Ducias, na que a impresión xeral pode concretarse no primeiro pensamento que me provocou, “non vai resultar que despois de todo o Mero tamén é humano e mortal coma nós e cede ao humano sentir”. Porque neste libro mira para atrás e olla para o lonxe, sabe que soñar é necesario e que coma todos ten un pasado amoreado no faiado da memoria. A ver, deunos un pequeno respiro, e non nos axita nin nos aguilloa. Volve ás fontes que lle deron auga e aos mesmos camiños que andou algún día e repara nos bidueiros, nos lobos, nas bolboretas, nos couselos ... Nas grandes pequenas cousas do noso particular couto privado que, ao cabo, son as que nos xonguen e as que nos congracian co universo. É coma se fixera unha transitoria pausa ao agarimo dos afectos, dos soños e das lembranzas. Hai nostalxia, hai melancolía e hai señardade, tal vez polo peso dos anos, a condición de avó, que sei eu, o caso é que son versos que, á parte de espléndidos, non sei como cualificar se de serenos, amables, entrañables, ou que sei eu, desde logo moi agarimosos, mellor que os leades, porque ao meu ver e sen desmerecer ao resto da súa obra parécenme do mellorciño.

E máis nada, grazas e parabéns a todos, magníficas as ilustracións de María Guerrero e soberbio o limiar do Xulio. Mero é un privilexio compartir espazo contigo, es un orgullo como amigo e unha honra coma galego. Felicitacións e a seguir como sabes, máis e mellor.

(Palabras de Quintas Canella na presentación do libro DOCE DUCIAS, de Mero, en Vilalba)
Quintas Canella, Xosé
Quintas Canella, Xosé


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES