O Centro Galego de Artes da Imaxe (CGAI) presenta o xoves, dÃa 16 de novembro, ás 12.15 horas, en sesión aberta aos medios, a copia restaurada de Ano Santo em Compostela, o segundo filme máis antigo que se conserva sobre Galicia. Trátase dunha pelÃcula muda de 20 minutos de duración que recolle imaxes do Ano Santo de 1915, e foi restaurada a partir de materiais nitrato conservados na colección da Cinemateca Portuguesa-Museu do Cinema.
A importancia desta pelÃcula é maior se se ten en conta que só se conservan outras dúas cintas producidas ou rodadas en Galicia con anterioridade a 1920: Botadura del Acorazado Alfonso XIII (Ibérico FIlms, 1913, 3 minutos) e Miss Ledyia (José Gil, 1916, 21 minutos), custodiadas ambas nos arquivos do CGAI.
A presentación de Ano Santo em Compostela enmárcase no programa do ‘X Seminario de Arquivos FÃlmicos. Recuperar, identificar, catalogar, restaurar e difundir o cine producido antes de 1920Â’, organizado en colaboración coa Filmoteca Española, e que se celebra na propia sede do CGAI durante os dÃas 15, 16 e 17 de novembro. Os Seminarios-Talleres de Arquivos FÃlmicos veñen sendo organizados pola Filmoteca Española desde 1990 co obxectivo de perfeccionar e coordinar a actuación dos técnicos dos arquivos de imaxes en movemento existentes en España. Esta é a primeira ocasión en que se celebran fóra de Madrid, contando coa participación activa, mediante mesas redondas e conferencias, de representantes de distintos arquivos internacionais (Cinemateca Portuguesa, Cinemateca Brasileira, Filmoteca da UNAM-México, Cineteca Nacional de Chile), asà como de prestixiosos especialistas europeos en restauración fÃlmica.
Este décimo Seminario-Taller céntrase na recuperación, identificación, catalogación, restauración e difusión do cine producido antes de 1920 e conta cós maÃs recoñecidos especialistas na materia, dende o seu coordinador, Alfonso del Amo (Filmoteca Española), o mexicano Iván Trujillo (Filmoteca UNAM), Carlos Wendel de Magalhâes (Cinemateca Brasileira), os directores das diferentes filmotecas nacionais (Chema Prado, da española, Roc Vilas, da catalana, José Luis Rado, da valenciana, ou Peio Aldazabal, da vasca, entre outros) e os seus xefes de arquivo.
No Seminario, que atende ás investigacións desenvolvidas sobre o estado de conservación do cinema mudo, preséntanse diferentes restauracións ao tempo que se achega unha visión completa acerca da relación arquivos-mundo académico, a difusión en salas e medios electrónicos do cine mudo, as diferentes coleccións de pelÃculas, os usos das fontes documentais e a catalogación e restauración das pezas proxectadas.
O seminario está dirixido preferentemente a arquivistas de cine e televisión, pero nesta ocasión ofértanse tamén vinte prazas gratuÃtas para estudantes de áreas afÃns tales como BiblioteconomÃa e Documentación, Comunicación Audiovisual ou Historia da Arte. Estas solicitudes de asistencia deben de dirixirse ao correo electrónico difusion@cgai.org, indicando nome e apelidos do solicitante, asà como enderezo e teléfonos de contacto.
ANO SANTO EM COMPOSTELA
(Portugal, 1915)
Realización: Manoel Cardoso Pereira.
Produción: Invicta Film.
Investigación historiográfica levada a cabo por José MarÃa Folgar de la Calle, profesor de Historia do Cine da Universidade de Santiago de Compostela.
Dividida en tres partes, presenta vistas de Santiago de Compostela desde o monte do Pedroso, imaxes das peregrinacións que chegan á catedral, asà como da procesión do Apostol.
A nova copia en 35mm quedará conservada no CGAI logo da súa presentación no X Seminario-Taller de Arquivos FÃlmicos.