Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Somos romeiros do futuro

viernes, 28 de marzo de 2014
O título corresponde a un plaxio dun pasado que sento moi afastado destes tempos. Está no recordo daquelas “misións” que nos daban xesuítas e franciscanos, nunha escampada, próxima ás igrexas, dende un púlpito improvisado. A nosa intelixencia en agraz quedaba impresionada coa sabedoría e o entusiasmo daqueles oradores. Os termos do título, por suposto en castelán, ou expresións equivalentes, selaban a nosa imaxinación: Éramos romeiros...

Non podo darlles razóns de por que se me ocorreu; pero algo ten que ver cun recordo de meu pai, e o feliz encontro, xa “cruzando o limiar da esperanza” (outro plaxio), con un culto, prudente e sincero amigo, bombeiro dos desalentos da ancianidade.

O de meu pai é anecdótico. Sen embargo, aínda pode servir de proveitosa reflexión. Cando algún compañeiro meu do Instituto, despois dunha comida en común, quedaba falando con nosoutros na sobremesa, meu pai ía fuxindo cautelosamente e deixábanos a soas. El dicía que o que falábamos non se entendía, e que se era iso o que nos ensinaran na universidade, os profesores ben podían dedicarse a apañar espárragos.
Pensei que algunha que outra vez conviña volver a cordura que botaba de menos meu pai e escribir algo que se entendera, por si a el, dende a eternidade, se lle ocorre ler as colaboracións.

E así tamén lle suavizaba ao amigo o esforzo de conducirme pola senda da esperanza, porque este si, entende o que se di e, dende un sentido ponderado da realidade e un cauteloso escepticismo cara ao futuro desexado para a nosa sociedade, lanza alentadores e refrescantes caldeiros de auga para moderar o fogo da miña vella imaxinación.

Agradecer o amor compasivo dun pai e a terapia correctora das doenzas e extravíos da vellez dun bo amigo, esixe un expreso recoñecemento. A eles dous vai dedicada esta modesta colaboración, cuxo fío volvo a coller.
Si... os españois somos romeiros dun futuro que sería lóxico encontralo en Europa. Un romeiro é unha persoa que ven de lonxe e diríxese a un lugar sagrado, que soa a ter moito que ver co degoiro da salvación, material ou espiritual. Isto fai que se crucen no camiño, os que se dirixen a Bruselas e os que se dirixen a Santiago de Compostela, a través de toda España.

Hai unha importante diferenza: Os primeiros van pola confianza que nós leva a crer que o lugar da nosa salvación, tamén material (e cultural?), está en Europa; os segundos veñen (e imos) a Tumba do Apóstolo pola fe persoal de cadaquén, buscando consolo para as tribulacións desta vida (que non son poucas), como un adianto a crédito do acougo espiritual.

Nun e noutro caso, instintivamente, os romeiros miramos sempre adiante, cara a onde nos diriximos, para ir vendo os obstáculos que poden poñernos atrancos no camiño, e explorar as posibilidades que temos de acadar a meta que nos propuxemos. Pero tal vez, obsesionados polo espazo e as paisaxes, perdamos a visión do tempo pasado e non coidemos o presente, no que uns e outros estamos inmersos, e co futuro condicionado.

Tamén nun e noutro caso, é mester “pensar en profundidade” (“cavilar”, traducindo para meu pai), porque a meta material ou espiritual (Bruselas ou Santiago) esixe disposicións sen as que non da froitos a romaría.

Non hai que ir a Bruselas pensando que alí xa temos todas as respostas para a nosa sociedade; e tampouco hai que ir a Santiago sen fe no poder do pensamento profundo para cambiar o noso corazón. Porque depositar a confianza que corresponde a un mesmo, nos outros, é un craso erro.
Pero para todo isto necesítase tempo, e a través del hai que manter as traxectorias ven definidas e con firmeza, se non queremos errar o camiño da romaría. As impaciencias e as cachazas son irmáns nas consecuencia: As primeiras porque non calculan o tempo de saída, e as segundas porque non calculan o de chegada: Ás primeiras, sóbralles o tempo; ás segundas, fáltalles. E, como xa dicía Eurípides, co tempo non se xoga, porque non se ocupa de realizar as nosas esperanzas; fai o seu e levanta o voo.

Pero en Santiago encontrámonos co que esperábamos, mentres que en Bruselas hai que construílo en común e as converxencias para iso non sempre o facilitan. Recentemente, esperar unanimidade para a resposta ao problema de Crimea parece que foi unha frustración. Era de esperar...!!!

Na primeira romaría a fe, a esperanza e unha boa doses de caridade, moi necesaria nestes tempos de crise, acougan o espírito. Na segunda, a fe xa non é moita (véxase a Constitución edificada sen fundamentos culturais), a esperanza do que se espera dilúese na hipocrisía das promesas, e a caridade fuxe das fronteiras e refúxiase dentro delas nos regazos privados do corazón dos romeiros a Santiago, mentres que a confianza no futuro de Bruselas mira de esguello a Washington, desde unha sensación de febleza constitucional e institucional ben disimuladas, e bótalle unha chiscadela a Rusia de forzada diplomacia.

Neste peregrinar romeiro, tamén hai outra importante diferenza: En Santiago, se nos acercamos a Costa da Morte, esgotamos a instancia; en Bruselas, SEN DÚBIDA UN IMPROVISADO ALBERGUE, quedamos a espera de proseguir a viaxe, porque é un alto no camiño e o seguirá sendo se non se lle pon remedio tanto ó esguello a Washington, como á chiscadela a Rusia, e non se converten os albergues en sólidas residencias de firmes e decididos proxectos en común, amparados no depósito cultural e na firmeza e eficacia defensivas, dentro das fronteiras, e fora se preciso fose: Si velles pacem, para bellum.

Reflexionen (cavilen): Construíron máis Europa os romeiros a Santiago de Compostela, en España, que esta e os Estados compañeiros seus, como peregrinos a Bruselas. Aquí está o poder das consciencias individuais en converxencia integrante na colectiva.

Non se preocupen...!. Se mo desculpan como fillo, meu pai sabía latín, e o amigo sabe tamén o de Cicerón: Non se lles ocorre pensar en “parar” a guerra para acadar a paz, senón en “preparala” para que non estalle, que é moito máis cuca a cousa.

Permítanme unha incidencia obrigada. A desaparición do peregrino español demócrata da nosa actualidade, por antonomasia, que moitas veces chegou a tempo, deixa un baleiro no corazón de moitos españois, á espera de que se cumpra aquilo que dixo De Gaulle: “O que pensamos da morte só ten importancia polo que a morte nós fai pensar da vida” e, na mesma liña, Napoleón: “É bo abrir algunhas veces as tumbas para conversar cos mortos”.

Que Deus lle dea descanso a D. Adolfo; que a súa morte nós faga pensar na nosa vida social e política; que os nosos políticos abran a súa tumba non para dar razóns a peregrinas frivolidades, senón para iluminar e orientar as rutas das romarías pendentes, e que xamais esquecemos que, se vivimos cos mortos, nin eles nin nosoutros estaremos a soas: Os tópicos e as baballas políticas ben podían respectar os espazos da dor, evitando tamén así dar a coñecer ao mundo as carencias dun sentido da responsabilidade e das luces intelectuais necesarias para ocupar postos que nunca deberían estar en mans da mediocridade!!!.
Rubal, Pedro
Rubal, Pedro


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES