Noticias

Play-Doc presenta a estrea española da última película do prestixioso fotógrafo e cineasta norteamericano Bruce Weber

Bruce Weber estará presente na décimo quinta edición de Play-Doc, que se celebrará do 3 ao 7 de abril en Tui, para mostrar por primeira vez en España a súa película máis recente, Nice Girls Don´t Stay for Breakfast (2018), cuxo estrea mundial tivo lugar na pasada edición do Festival de Cinema de Venecia. Así mesmo, o célebre fotógrafo e cineasta estadounidense presentará no festival galego a súa aclamada Let’s Get Lost (1988) sobre o músico de jazz Chet Baker, e tamén Broken Noses (1987), a súa primeira longametraxe centrada na figura do boxeador Andy Minsker. O propio Bruce Weber estará en Tui falando en persoa co público de Play-Doc sobre as correspondencias entre estas tres películas e os seus excepcionais protagonistas.

Coñecido polo seu sobresaliente traballo no mundo da moda, –con icónicas campañas para marcas como Calvin Klein–, Bruce Weber soubo trasladar con éxito os seus intereses temáticos e estéticos como fotógrafo tamén á súa obra cinematográfica, ampliando en gran medida o ámbito e alcance das súas empresas artísticas. Estas tres películas que se mostrarán no festival son tres fascinantes retratos de excepcional beleza pero tamén cheos de complexidades e dolorosas contradicións. Xuntas compoñen unha sorte de triloxía na que Weber mergúllase nos mitos da masculinidade.

A súa primeira longametraxe, Broken Noses (1987) conta a historia de Andy Minsker, un boxeador profesional ex-campión de peso lixeiro, e o seu pequeno club de boxeo para nenos en Portland, Oregon. Nel Minsker fálanos da súa carreira frustrada coa Asociación Olímpica Estadounidense de Boxeo e as súas loitas en Las Vegas, á vez que asistimos aos seus adestramentos cos mozos, a maioría dos cales provén de familias disfuncionais. Criado tamén nun fogar cheo de problemas e de abusos familiares, Andy dedica todo o seu tempo a axudar aos mozos aos que trata como aos seus fillos, tratando de ser para eles o modelo a seguir que el nunca tivo. Fermosamente filmada e cunha deliciosa banda sonora, esta película explora e deconstrúe o concepto de virilidade.

En Let’s Get Lost (1988) Bruce Weber acompaña a Chet Baker no que sería o último ano da súa vida. Os complicados últimos tempos de Baker, marcados pola súa adicción ás drogas, contrastan cos anos da súa mocidade, cando aínda era o mozo dourado do jazz cun aire ao James Dean e un brillante e prometedor futuro por diante. A película combina material de arquivo e entrevistas desgarradoras con Chet Baker, así como con outros músicos, amigos, noivas, ex-mulleres e fillos. Cando a película atopábase na fase de montaxe, Chet Baker morreu trágicamente en estrañas circunstancias ao caer da xanela do seu hotel en Amsterdam. Ese mesmo ano a película gañou o premio da crítica no festival de Venecia e un ano despois, en 1989, foi nomeada a un Oscar. Máis de catro décadas despois Let’s Get Lost continúa sendo o mellor documental de jazz xamais feito sobre unha das máis grandes lendas da historia do jazz.

A finais dos anos noventa, Bruce Weber consegue convencer ao actor Robert Mitchum para retratarlle nunha película. Pero cando Mitchum falece en 1997, Weber deixa ao carón o seu amado proxecto e non é ata moito tempo despois que volve retomar o material filmado. Mitchum –que antes de cumprir os 15 xa escapara de casa dez veces, ingresado en prisión e realizado traballos forzados– actuou en máis de 130 filmes, principalmente películas de guerra, cinema negro e westerns, nas que sempre facía de tipo duro. Pero Robert Mitchum tamén foi unha persoa moi lida, que escribía poesía, e un grandísimo artista. Nice Girls Don’t Stay for Breakfast (título tomado dunha canción de Julie London), non só é o retrato dun mozo malo con alma de poeta, senón tamén unha película sobre o envellecer dun símbolo sexual masculino. A través dunha serie de entrevistas co propio Mitchum, así como con amigos e admiradores, números musicais e material de arquivo, Weber mostra a batalla interminable de alguén que pasou a súa vida enteira tratando de escapar de casa. A película que estreou mundialmente no festival de cinema de Venecia, terá a súa premiere española en Play- Doc.

O propio Bruce Weber que estará en Tui falando en persoa co público de Play-Doc sobre as correspondencias entre estas tres películas e os seus excepcionais protagonistas, súmase así a unha longa lista de cineastas de culto que xa pasaron polo festival galego.

Bruce Weber

Nacido en 1946 en Greensburg, Pennsylvania, Weber é un dos máis prestixiosos fotógrafos que existen hoxe en día, traballando para as máis importantes revistas, e publicado un total de 40 libros. A súa obra fotográfica mostrouse en máis de setenta galerías, exposicións e museos de todo o mundo. Algunhas das súas fotografías atópanse nas coleccións permanentes dos museos Vitoria e Albert Museum de Londres así como na División Fotográfica da cidade de Paris.

Weber é igualmente recoñecido como cineasta cunha filmografía que consiste en cinco longametraxes documentais e unha serie de curtametraxes. As súas dúas primeiras películas, Broken Noses e Let’s get Lost, recibiron ambas o premio ao mellor documental, outorgado pola International Documentary Association e Let’s Get Lost foi tamén nomeada a un Oscar ao mellor documental en 1988. Tamén dirixiu vídeos musicais para Chris Isaak e os Pet Shop Boys, gañando con este último o Music Week’s “Vídeo of Year”. Dirixiu anuncios publicitarios para Calvin Klein, Versace, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Banana Republic, Jil Sander, Volvo e Dior Homme.

R., 2019-03-20

Actualidad

Foto del resto de noticias (naufragos-hugo.jpg) Hugo fala da relación do seu protagonista, un rapaz con trastorno do espectro autista, coa súa amiga Laia. Jimmy Núñez e María Roja interpretan este espectáculo, seleccionado para a primeira edición do circuíto estatal de artes escénicas para a infancia e a mocidade da ASSITEJ. Baixo o lema Voces dun mundo novo, o congreso reunirá compañías e profesionais de numerosos países arredor dunha programación artística, de relatorios e de intercambio, que este ano lles presta especial atención á participación, á amplitude de formas artísticas e á celebración do impacto comunitario. Para a configuración da carteleira de espectáculos tivéronse en conta especialmente propostas que traballan en espazos e formatos non tradicionais, inclusivas e sensoriais.
Foto de la tercera plana (turismo-5.jpg) O Instituto Nacional de Estatística (INE), publicou hoxe os datos referidos aos establecementos hoteleiros no mes de marzo, nos que a Semana Santa contribuiu a que o sector hoteleiro galego consolidase a crecente mellora da súa rendibilidade. En concreto, segundo o INE, a rendibilidade hoteleira medrou en marzo un 15%. Con estas cifras estímase que o sector hoteleiro obtivo uns ingresos totais de 21,9 millóns de euros ese mes, cifra que supera nun 23% o dato de marzo do ano pasado, que non coincidiu coa Semana Santa, que fora en abril. Tamén medrou con respecto ao valor previo á pandemia, cando se facturaron preto de 16 millóns de euros. En canto ao número de viaxeiros, o segmento hoteleiro presentou un comportamento positivo en Galicia en marzo.

Notas

A 22ª edición do Encontro Universitario de Danza da USC chega a Lugo este xoves 25 e o venres 26 coa presentación de producións de danza das compañías das universidades de Vigo, A Coruña e máis a propia da USC. As funcións, de entrada libre e de balde, serán ambos os dous días ás 20.30 horas na Caixa Negra do Museo Interactivo de Historia (MIHL). A compañía de danza da UDC abrirá este encontro o xoves 25, ás 20.30 horas, coa posta en escena de ‘… E todo o demais non importa’, unha coreografía colectiva con dirección artística de Alba Fdez. Cotelo.
A Facultade de Educación e Traballo Social do campus de Ourense acolle o I Congreso internacional sobre as diferenzas: filosofía, cultura e educación nas sociedades do século XXI, organizado polo grupo de investigación Ontoloxías da Diferenza. Fundamentos Teóricos e Repercusións Prácticas. Nel, pensadores de España e Portugal reflexionan sobre multiculturalismo, educación moral, a discusión entre a humanidade e as distintas intelixencias artificiais e as novas formas de pedagoxía.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES