Noticias

Arranca con normalidad el curso escolar 2017-2018 en infantil, primaria, educación especial y universitaria en Galicia, según la Xunta

El curso escolar 2017/18 ha arrancado para los alumnos de infantil, primaria y educación especial, además de la Universidad, bajo un clima de "total normalidad" con la principal novedad del plan de transporte escolar compartido, que se ha estrenado "sin incidencias", según confirma el conselleiro de Educación, Román Rodríguez, que acompañó a los niños del CEIP López Ferreiro, en la capital gallega, en su primer día de clase. Educación seguirá apostando por la mejora de la calidad y la innovación del actual modelo educativo, a través de programas novedosos como el EDUlingüe 2020, el E-dixgal y las nuevas tecnologías y el fomento de vocaciones STEM.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

El curso escolar comenzó con total normalidad para los cerca de 198.000 alumnos de educación infantil y primaria en toda Galicia, tal como señaló el conselleiro de Cultura, Educación y Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, que acompañó a los niños del CEIP de Prácticas López Ferreiro en su primer día de clase, en Santiago de Compostela. En este ayuntamiento iniciaron las clases un total de 8500 alumnos de estas etapas, a los que hay que sumar otros 6200 de ESO, Bachillerato, y ciclos formativos que se incorporarán en los próximos días.

Román Rodríguez explicó que esa normalidad también se hace extensiva al servicio de transporte escolar, después de que por primera vez en este curso se ponga en marcha el servicio compartido que alcanza en torno al 10% de los alumnos. A este respecto, explicó que en la práctica la única diferencia es que las plazas que quedan libres en los autobuses escolares de determinadas rutas en algunas zonas de Galicia pueden ser utilizadas por personas del entorno. No obstante, subrayó que las rutas están garantizadas y se respetan los horarios y las paradas del transporte escolar, por lo que para los alumnos no supone ningún cambio.

Desde el punto de vista organizativo, el conselleiro recordó que este curso 2017/18 arranca con los principales aspectos de la LOMCE ya implementados, y abogó por seguir trabajando a favor de un pacto por la educación que “sería bueno para el conjunto de la comunidad educativa y para el conjunto del país”, dijo.

En lo que se refiere a Galicia, Román Rodríguez apuesta por la continuidad del actual modelo educativo, dado los buenos resultados que se están consiguiendo tanto en lo que se refiere a la calidad como a la equidad y generación de igualdad de oportunidades, según lo corroboran los principales indicadores. “Estamos reduciendo el abandono educativo temprano, estamos mejorando las competencias educativas, estamos fomentando todo lo que tiene que ver con la inclusión de alumnos con necesidades especiales en aulas comunes. De hecho somos la comunidad autonómica con mayor nivel de inclusión del Estado”.

NoticiaDe cara a este y a los próximos cursos, la Consellería de Educación va a seguir apostando por la mejora de la calidad y la innovación educativa mediante la implentación de programas educativos específicos. Una de las principales apuestas es el plurilingüismo, en el marco de la estrategia EDUlingüe 2020. De hecho, por primera vez en este curso se introduce el plurilingüismo a las etapas de Infantil, Bachillerato y Formación Profesional. Así, este curso se inicia con 322 centros plurilingües (40 más que el año pasado).

Asimismo, en el ámbito de las nuevas tecnologías, este curso aumenta de manera exponencial el proyecto del libro digital (E-dixgal), con 154 centros y más de 11.600 alumnos beneficiados; y se seguirá apostando por el fomento de las vocaciones STEM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas) a través de la extensión a Primaria de la materia de Robótica.

Según los datos facilitados por las jefaturas territoriales de Educación y actualizados a media mañana de hoy, no se constatan incidentes significativos en el inicio del curso escolar, la excepción de tres colegios de la provincia de Pontevedra. Se trata del CEIP Alfonso Rodríguez Castelao, en Vigo, donde por motivo de las obras de ampliación del centro, los alumnos de Primaria se incorporarán el próximo miércoles día 13; el CPI de A Cañiza, donde el servicio de comedor comenzará el día 15; y el CRA María Zambrano (O Rosal), donde con motivo de unas obras que realiza el ayuntamiento, los alumnos de una escuela infantil se escolarizarán de manera provisional en otra escuela infantil próxima.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de En Marea:

Comeza un novo curso escolar, “tranquilo para o conselleiro, pero nós cremos que vai ser furacanado”. Son palabras da deputada de En Marea Ánxeles Cuña na rolda de prensa que ofreceu xunto á deputada Luca Chao para cuestionar a “opacidade e a falta de planificación” da Xunta perante o novo curso académico, con máis de cen centros con obras inacabadas e recortes de profesorado en todos os niveis.

Para a parlamentaria de En Marea, “o curso comeza como rematou, con inestabilidade, precarización e de lombo aos sindicatos e á comunidade educativa”. Mentres se executan os recortes no ensino público, a Xunta decidiu extender ata 2023 os concertos en 58 centros privados, consolidando a tendencia de desviar recursos públicos para o ensino concertado. “Mentres tanto, no ensino público 1.200 profesores, un de cada catro, terán que impartir asignaturas afíns, das que ás veces non teñen os mínimos coñecementos”, denunciou Cuña, que puxo como exemplo a “docentes de Linguas ou Debuxo que este ano terán que dar clase de Tecnoloxía”.

Ademais, segundo En Marea, máis de mil familias de Educación Infantil seguen agardando por unha praza e “o que o conselleiro de Educación anuncia como o seu gran logro, o plurilingüismo e a dixitalización, supón na práctica que o alumnado terá de media 31 horas en castelán e só 18 en galego”. A falta dunha planificación responsable tamén terá os seus efectos, segundo Ánxeles Cuña, na decisión de implementar os autobuses escolares compartidos, “pois acabarán dándose situacións como que as persoas responsables da seguridade nos autocares terán capacidade de veto a usuarios e o alumnado verá incrementado o tempo que pasa no transporte2.

Fronte a ese modelo privatizador, Luca Chao defendou os cambios que debe afrontar o sistema educativo galego para “garantir a igualdade entre todos os nenos e nenas”. “Fronte á volta ó cole da improvisación constante, En Marea propón unha unha volta ó cole en igualdade”, sinalou a parlamentaria, “para o que hai que lograr un ensino público gratuito, universal e verdadeiramente público”. De media os pais e nais afrontan estes días uns 850 euros de media por alumno, “o que suón unha eiva de entrada para as persoas que máis o precisan”, polo que En Marea plantexa a necesidade urxente de incrementar a dotación orzamentaria para o ensino público, para acadar como mínimo un 7% do PIB de cara a fin da lexislatura.

Avanzar na gratuidade dos libros de texto, do materia escolar e “dos mal chamados servizos complementarios” (comedor, transporte), que na actualidade son repagados polas familias, incrementar as bolsas en función da renda, reforzar o profesorado para recuperar as cifras de docencia que tiñamos antes da crise son algunhas das medidas urxentes que propón En Marea para mellorar a calidade do noso sistema educativo.

“En Marea considera urxente o deseño dun plan específico de ensino para o rural”, sinalou Luca Chao, que mañá defenderá no Pleno a proposta do grupo parlamentario nesta dirección. “Por primeira vez o alumando matriculado no rural descende este curso e é alarmante a situación de abandono do sistema nos centro do rural, queremos un plan que teña en conta o papel das escolas para evitar o despoboamento, polo que se deben ter en conta previsión sociodemográficas a medio prazo antes de pechar un centro, diminuir as ratios de alumnado a 3, garantir a cobertura de especialistas para manter a calidade educativa”, reivindicou Chao, para quen “o profesorado do rural debe contar con máis estabilidade e formación específica”.

Ademais, o grupo parlamentario traballará pola derrogación inmediata dos concertos educativos, pois “é indigno dun país democrático que se recorten recursos para as aulas públicas mentres se blinda a concertación para os centros que segregan por sexo. “Ou se está coa igualdade ou se está co machismo máis rancio que se permite neses centros”, dixo Luca Chao, quen avanzou que outro dos eixos de traballo de En Marea durante este período será a derrogación da LOMCE, “para avanzar nunha lei educativa dialogada coa sociedade e que garanta un ensino público, laico e feminista”.

Na rolda de prensa, Ánxeles Cuña tamén fixo referencia á multa “irrisoria” da Xunta á Fundación Franco por incumprir as visitas ao Pazo de Meirás e ás declaracións de Feijóo cualificando de “franquista” a solicitude de expropiación. “Está moi ben documentado o expolio ao pobo”, dixo Cuña antes de engadir que os bens da familia Franco “se conseguiron practicamente a punta de pistola”. Para En Marea é unha cuestión de vontade política e insta ao PP a “non seguir aldraxando ás vítimas con palabras que só demostran a connivencia coa familia do ditador, e a favor da consolidación do saqueo”, denuncioui a parlamentaria de En Marea e sinalou que “agardamos que Feijóo se retracte”.

“É a conciencia da sociedade civil de que hai que reparar a memoria a que está pedindo a devolución do Pazo de Meirás ao pobo”, lembrou Cuña. “É o que se fixo en todos os países democráticos, maduros e civilizados”, concluíu.

Fotografías: Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia.

R., 2017-09-11

Actualidad

Foto del resto de noticias (accesibilidad.gif) La Comisión de Ordenación Territorial del Parlamento aprobó una proposición no de Ley del PSdeG para urgir a la Xunta a aprobar, antes de julio de 2018, el Reglamento de desarrollo de la Ley de Accesibilidad y el código técnico de accesibilidad. El PSdeG dice que el retraso en el desarrollo de la norma provoca inseguridad jurídica
Foto de la tercera plana (cidade_da_cultura_iluminada.jpg) El conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, presidió la primera reunión de trabajo para la planificación de la acción cultural de la comunidad para los próximos cuatro años. Esta reunión -en la que participaron representantes de los campos musical, del libro, de las artes plásticas, del audiovisual y de la gestión cultural- se enmarca dentro de los múltiples encuentros de ámbito territorial y sectorial previstos.

Notas

O programa Ponnos verde! levarase a cabo todos os sábados entre o 2 de decembro e o 24 de marzo, con parada nas vacacións de Nadal. Trátase dunha iniciativa da Fundación Cidade da Cultura, co apoio da Fundación USC Deportiva e o patrocinio de Viaqua para implicar á poboación na conservación ambiental.
O Palacio de Santa Bárbara convértese ata o 26 de novembro no epicentro do sector artesanal galego, cunha selección de pezas de máis de 50 profesionais. Expóñense os complementos de moda e bixutería elaborados no marco do proxecto Enredadas, galardoado na última edición dos Premios Nacionais de Artesanía.
ACTUALIDAD  
PORTALES  
SERVICIOS  
ENLACES  

RSS Válido

PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICIDAD
Deputación de Ourense
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania