Noticias

El PSdeG reclama reformas en el Observatorio Galego de Dinamización Demográfica

El portavoz del PSdeG en el Parlamento de Galicia, Xoaquín Fernández Leiceaga, reclama al Gobierno gallego que modifique la composición del Observatorio Galego de Dinamización Demográfica con el fin de dotarlo de mayor "pluralidad", ya que su actual estructura hace que sea un "instrumento de la Xunta" y no "de la Comunidad Autónoma". Leiceaga confirma que su partido no participará en este Observatorio si la Xunta de Galicia no "organiza" este organismo de forma diferente y lo dota de mayor "autonomía" y "pluralidad".

Nota de prensa del Gabinete de Comunicación del PSdeG:

O portavoz dos socialistas no Parlamento de Galicia, Xoaquín Fernández Leiceaga, lamentou que “a retórica habitual de boas intencións” de Feijóo no discurso de fin de ano e as súas chamadas ao diálogo “dificilmente pasan a proba dos feitos”, sen propostas concretas para sacar Galicia adiante. Puxo como exemplo o Observatorio Galego de Dinamización Demográfica, e fixo unha proposta para reformalo e convertelo nun organismo “con pluralismo e autonomía”, que deixe de depender da Xunta e pase a estar adscrito ao Consello Económico e Social de Galicia, como condicións para a participación do grupo parlamentario socialista nunha estratexia demográfica de futuro.

Leiceaga lembrou que o Observatorio foi creado en agosto “cun obxectivo electoral”, e que o seu decreto de creación non contempla que poidan participar os grupos parlamentarios, a pesar de que agora Feijóo veña de propoñelo. Por iso lle esixe modificar o Decreto do 11 de agosto para que teña “unha composición máis equilibrada, cunha persoa por grupo e autonomía con respecto á Xunta” e “cun plan de traballo” con prazos e obxectivos. “Agora mesmo depende funcional e organicamente da Xunta, e está presidido polo conselleiro de política social. Non hai pluralismo e autonomía, e é un organismo de asesoramento á Xunta, non un organismo da comunidade autónoma”, advirte Leiceaga. “Agora a pelota está no tellado da Xunta”.

O socialista afirmou que Feijóo se resiste “a recoñecer a realidade” do “grave problema de regresión demográfica” que afecta a Galicia, e “que os datos van a peor desde que el goberna”, cunha “caída continuada de nacementos que sitúan a Galicia cerca das peores cifras da serie histórica”, e cunhas migracións externas de mozos e mozas con cifras en negativo desde 2012. “Saen máis mozos dos que entran en relación co resto de España e co resto do mundo”, explicou. “Feijóo estase especializando en apadriñar todos os éxitos aínda que sexan doutros, pero negar calquera responsabilidade nos fracasos”, dixo.

Leiceaga lembrou asimesmo a negativa do PP á proposta socialista de crear unha comisión parlamentaria para abordar a posición de Galicia no financiamento autonómico, “unha cuestión central que vai ser estrela no primeiro semestre”, e destacou que nas preguntas ao presidente sobre os pasos a dar para chegar a acordos “non houbo respostas, senón fórmulas vacuas de búsqueda de unidade”. Por iso avanzou que no vindeiro pleno o grupo socialista presentará novas iniciativas que permitan coñecer a posición da Xunta, para “forzar” que o goberno “vaia máis aló e concrete en propostas e medidas concretas” esta posición de suposta búsqueda de acordos en favor de Galicia.

Fotografía: Gabinete de Comunicación del PSdeG

R., 2017-01-02

Actualidad

Foto del resto de noticias (Principais-grupos-tematicos.jpg) Personal investigador del grupo de Estudios para la Prehistoria del NW Ibérico-Arqueología, Antigüedad y Territorio de la USC (GEPN-AAT) acaba de publicar el primer análisis detallado sobre el inventario del arte rupestre de Galicia. El estudio aborda cuestiones como el número de rocas que conforman el fenómeno rupestre gallego, su composición temática o su distribución geográfica. Carlos Rodriguez Rellán, Alia Vázquez Martínez y Ramón Fábregas Valcarce evaluaron el Preinventario del Servicio de Arqueología de la Dirección General del Patrimonio Cultural de la Xunta de Galicia.
Foto de la tercera plana (victoria_moreno.jpg) La Biblioteca Pública de Lugo acoge la exposición central de las Letras Gallegas 2018, que ahonda en el universo literario de María Victoria Moreno a través de ilustraciones realizadas sobre ocho obras de la autora. 'María Victoria Moreno. Paisaxes e personaxes' es el título del proyecto expositivo, promovido por la Consellería de Cultura y Educación baja la coordinación del humorista gráfico, pintor e ilustrador David Pintor. Después de recorrer la capital de Galicia, Pontevedra y A Coruña, la muestra llega a Lugo para difundir entre la ciudadanía el legado literario de María Victoria Moreno. Para eso, se exhiben ocho paneles con ilustraciones de los personajes principales y de los escenarios de ocho de sus libros.

Notas

El Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) organiza, a través del Instituto de Ciencias del Patrimonio (Incipit), el primer seminario internacional de formación doctoral en España en el marco del proyecto europeo CHEurope (2017-2020), financiado por H2020 dentro del programa Marie Sklodowska-Curie Actions (ITN).
ITG, Instituto Tecnológico de Galicia, es el único centro de investigación gallego que participa en AGERAR, el proyecto europeo de referencia en almacenamiento y gestión de energías renovables en el sector residencial y comercial que se ha presentado esta mañana en A Coruña. AGERAR tiene como objetivo principal promover la eficiencia energética y criterios de sostenibilidad en microrredes comerciales y residenciales
ACTUALIDAD  
PORTALES  
SERVICIOS  
ENLACES  

RSS Válido

PUBLICIDAD
Deputación de Ourense
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania